Ferie og fravær

Registrering af ferie og sygdom
Al ferie og fravær herunder sygdom skal registreres i instituttet. Det gør du ved at sende en e-mail til eng@au.dk eller ved at registrere det i ARS for ansatte i Foulum.

Ved sygdom skal du desuden sygemelde dig om morgenen på første sygedag til sekretariatet og nærmeste leder. Du skal huske at raskmelde dig igen, når du er tilbage på arbejde.


Standardferie

Det forudsættes, at alle medarbejdere, der har optjent ferie med løn, afholder deres ferie i ferieåret (1. maj – 30. april). Ved udgangen af hvert ferieår registreres eventuelt ikke afholdt ferie (med løn) således:

  • 3 uger i juli/august (ugerne 29, 30 og 31)
  • 1 uge i oktober (uge 42)
  • Dagene mellem jul og nytår
  • Resterende dage før påske

De fem særlige feriedage registres som ”standardferie” i uge 7.


Helligdage og fridage

  • Jul: 24., 25. og 26. december
  • Nytårsaften (31. december)
  • Nytårsdag (1. januar)
  • Torsdag og fredag før påske og mandag efter påske
  • Store Bededag
  • Kristi Himmelfartsdag
  • 2. pinsedag
  • Grundlovsdag (5. juni)


Adgang til bygningerne i ferieperioder

I sommerferien, uge 42, i julen og i påsken vil der være begrænset adgang til instituttets bygninger på Finlandsgade, Hangøvej og Navitas. Læs mere nedenfor.

Påsken 2016

Hverdagene før påske

  • Adgang til Finlandsgade 22 (Edison, Kahn og Shannon) kun med adgangskort den 23. marts 2016.
  • Adgang til Navitas: glasdørene på niveau 3 og 4 låses, så der kun er adgang med adgangskort den 23. marts 2016.
  • Receptionen på Finlandsgade er lukket.
  • Post Danmark leverer ikke post og pakker til Finlandsgade 22 den 23. marts 2016.
  • AU’s interne post afhenter og leverer ikke post fra og til Finlandsgade 22 den 23. marts 2016.
  • Caféen i Nygaard-bygningen og kantinen på Navitas er lukket.
  • Der er ikke frugt.
  • Kaffeautomaten på Finlandsgade 22, lokale 207E lukkes.
  • IT-helpdesken er lukket på Finlandsgade og Navitas.

Sommer 2016

Finlandsgade 22

  • Adgang til Edison, Kahn, Hopper og Shannon kun med adgangskort i ugerne 28-30. Bemærk at kun hoveddøren til Edison og Shannon er åben fra 8-14 i uge 27.
  • Der afhentes og leveres ikke post i ugerne 28-30.
  • Caféen i Nygaard-bygningen på Finlandsgade er lukket i ugerne 27-33.
  • Der bliver ikke leveret frugt i ugerne 27-31.
  • Kaffeautomaten i lokale 207E lukkes i ugerne 28-30.
  • IT helpdesken på Katrinebjerg er lukket i ugerne 28-31.

Foulum

  • Kantinen er lukket i ugerne 29-31.


Hangøvej 2

  • Adgang til Hangøvej 2 kun med adgangskort i ugerne 27-30.
  • Der afhentes og leveres ikke post i ugerne 28-30.
  • Der bliver ikke leveret frugt i ugerne 27-31.
  • IT helpdesken på Katrinebjerg er lukket i ugerne 28-31.


Navitas

  • Adgang til niveau 3 og 4 kun med adgangskort i ugerne 28-30.
  • Der afhentes og leveres ikke post i ugerne 28-30.
  • Kantinen er lukket i ugerne 28-31.
  • Der vil ikke blive leveret frugt i ugerne 27–31.
  • IT helpdesken på Navitas er lukket i ugerne 28-31.

Uge 42 2016

For perioden 17.-21. oktober 2016:

  • Kantinen på Navitas og caféen i Nygaard-bygningen er lukket.
  • Der er ikke frugt.

Julen 2016

For perioden 23. december 2016 - 1. januar 2017, begge dage inklusive:

  • Adgang til Navitas, Finlandsgade 22 (Edison, Kahn, Codd og Shannon) og Hangøvej 2 kun med adgangskort og pinkode.
  • Post Nord leverer ikke post og pakker til Finlandsgade 22/Hangøvej 2.
  • AUs interne post afhenter og leverer ikke post på Navitas, Finlandsgade 22 og Hangøvej 2. 
  • Lokale IT helpdeske er lukket. Kontakt i stedet IT på 8715 6068 eller 8715 4010.
  • Caféen i Nygaard-bygningen er lukket.
  • Kantinen på Navitas er lukket fra og med den 23. dec. 2016 til den 1. januar 2017 og har begrænset udvalg i dagene op til jul.
  • Kantinen i Foulum er lukket fra og med den 23. december 2015 til den 1. januar 2017.
  • Der leveres ikke frugt.
  • Kaffeautomaten på Finlandsgade 22, lokale 207E lukkes.
  • Rengøring minimum.